Tuesday, November 27, 2007

خير..اللهم اجلعه خير


انا فعليا مش عارفة انا صاحية ولا نايمة وانا بكتب الكلام ده نيهاا، يمكن هلوسة السخونية، وحرب تكسير العظام الي بمر بيها، النزلات المعوية التي لا تفارقني رغم اني مابقتش آكل أصلا، الغرفة المعتمة تماما الي انا قاعدة فيها بقالي 3 ايام، والغيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاب

خلاني أنام وبشكل متواصل في السرير لمدة 55 ساعة

وده رقم كبيييييييييييييييييييييييييييييييييير اوي

لذا انا محتاجة حبة عشان أدرك الفرق بين ما كان حلم وكان واقعا

كل الي أنا عارفاة اني اقتنصت الفرصة الي قادرة اقوم فيها من السرير، وبالطبع كل آل البيت نائمييييييييييييييين عشان اتشك علي الناس وعلي ايميلي ..تقولوش مستنية ايميل من الـ bbc مثلا ..ما علينا

من بين كلفته البطانية التي لا تظهر سوي عدسات نضارتي وتخرج من بينها اديا لكي تطقطق ع الكيبورد ..أكتب .

انا شوفتك كتير اوي خلال فترة نومي..كتير كتير كتييييييير اوي يعني

مرات منها لحظات خاطفة ..زي البرق بيروح ويجي

ومرات ..كنت واضح اوي ..زي الشمس كده ..بتفضل مونساني طول اليوم

اعدت تحكي لي علي حاجات انا مش فاهماها ..بس انا فاكرها ..انا مفهمتهاش لأني مكنتش مركزة معاك ..

كل الي كنت مركزة فيه انك موجود ..فعلا ..حقيقي ..بجد ..وكل الي كنت بقوله في بالي

انا كنت فاكرة اني مش هشوفك عمري تاني

خدتني من ادياا زي العيلة الصغيرة وخرجتني بره الاوضة الضلمة الي أنا قاعدة فيها ..وودتني المطبخ..رغم انك ما بتحبش حد يقف معاك فيه ..بس وقفتني معاك وعملت لي ( نعناع بالبينسون) ازاي ..معنديش فكرة

ورجعتني الاوضة تاني ..وقعدت جمبي تحكي لي حكايات ...(ممكن محدش يترييييييييييق ) ، ايوة حكالي حكايات ..انتوا مالكوا انتوا

وقولت لي تصبحي علي ...

وصحيت ..

ولقيت جمبي كوباية فاضية فيها بقايا نعناع وينسون في الآخر ، أسأل بابا/ماما/ محمود " مين الي عمل البتاع ده ليا"؟

الرد يكون : " معنديش فكرة "، لحد ما أسماء جت وسألتها ..

وقالت لي نصاً: انتي قمتي بالليل دخلتي المطبخ، عملتي لنفسك كوباية نعناع بالينسون ومدرتيش علي ولا كلمة من الي قولتهالك نظراً لأنك كنتي نااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااايمة "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


قد ايه احنا أنانيين، وعاوزين نكون علي طول مبسوطين، وبنحمل الآخرين سبب تعاستنا او سعادتنا

قد ايه ممكن لحظات غياب بتنسينا الاوقات الجميلة الي قضناها مع الناس الي بنحبهم اوي، ونبدأ نتهمهم انهم متخاذلين

بجد ..

لازم نكون علي درجة من العرفان بالجميل للناس الي وهبونا لحظات سعيدة ، حتي لو قليلة

بالمناسبة ..النعناع والينسون ..ريحيوني شوية

ملاكي الحارس ..شكراً





5 comments :

  1. mohamed said...

    الله يكرمك الكابتن بتاع النعناع والينسون والحواديت ..
    تبعتهولي بس انا عايز لبن دافي

    وبعدين يا أميرة أختك معاها حق بتبقي نايمة ومش بتردي علي حد

  2. Anonymous said...

    بجد كده حراااااااااااااااااام عليكى يا حبيبى
    خلي بالك علي نفسك

  3. Amira Qassim said...

    محمد
    انت صدقت ..ده كان حلم!!!!!!

  4. Amira Qassim said...

    Mr:Anonymous

    متشرفتش بأبو الكباتن ؟!!

  5. Mai Kamel said...

    انتي مين؟؟
    انا حسه اني دخلت على مدونة واحدة معرفهاش

    المدونة اتغيرت وصاحبتها كمان اوى اوى
    حاجات في التغير ده حلوة زي النضج اللى انا شايفة بتكتبي بيه والنشاط كمان اللى كنت مفتقداه فى المدونة زمان
    بس الكسرة دي مش عاجباني.. روح اليأس دي كمان خانقاني

    على رأي الافلام الاجنبية
    who are you and what did you do to my friend amera?